انعکاس مطبوعات دریزدفردا :
يازدهمين استاندار يزد ماندني است و تذکر  بشارت نو به  مسئولین نظارت بر مطبوعات


یزدفردا " هفته نامه بشارت نوشماره ۱۸۵ مورخ ۳۰/۶/۸۸: سپنتا نيكنام: محمدرضا فلاح‌زاده يازدهمين استاندار يزد تاكيد كرد در كابينه دهم نيز حضور دارد و شايعات پيرامون رفتنش كه توسط يكي از رسانه‌ها دامن زده مي‌شود را تكذيب كرد.

وي در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد در پاسخ به سوال خبرنگار بشارت‌نو پيرامون شايعات طرح شده در مورد رفتن وي به يكي از استان‌هاي همجوار يا قبول مسووليت در وزارت كشور اظهار داشت: اين شايعه توسط عده‌اي با اهداف نامعلوم پراكنده شده و برخي رسانه‌ها نيز دانسته يا ندانسته به آن دامن مي‌زنند.

وي افزود: شايعه رفتن به وزارت كشور يا ساير استان‌هاي كشورمان را تكذيب و به صراحت اعلام مي‌كنم كه در خدمت مردم يزد خواهم بود. اين مساله در حد شايعه شايعه‌سازان است.

خبرگزاري فارس با نقل اين خبر در ادامه آورده است: ويژه‌نامه يكي از روزنامه‌هاي سراسري در استان يزد مدتي است كه به دلايل نامعلوم «شايعه كذب جابجايي استاندار» را به طور مرتب در شماره‌هاي مختلف خود مطرح مي‌كند. اين در حالي است كه استاندار و معاونان وي بارها و بارها در اجتماعات مختلف و در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي اعلام كرده‌اند كه اين جابجايي‌ها تنها در حد يك شايعه است.

استاندار يزد در آخرين نشست مطبوعاتي خود كه در روز خبرنگار شكل گرفت نيز در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران اعلام كرد: اگر قرار باشد خدمت كنم به طور قطع محل خدمتم دارالعباده يزد خواهد بود. (اين خبر نيز در شماره 182 بشارت‌نو درج شد)

غلامحسين دشتي، سرپرست معاونت سياسي و امنيتي استاندار يزد نيز در يكي از نشست‌هاي خبري خود اين خبر را تكذيب كرد و توضيحات مفصلي در اين باره ارائه داد.

اما با اين وجود ويژه‌نامه روزنامه ياد شده كماكان در راستاي پخش اين شايعه قدم بر مي‌دارد و جالب اينجاست كه حتي اين ويژه‌نامه در شايعه‌‌پراكني به حدي پيش رفته است كه به تازگي جانشيناني را نيز براي استاندار يزد معرفي كرده است.
خبرگزاري فارس در پايان اين گزارش آورده است: يكي از اين جانشينان محمدرضا بابايي، معاون برنامه‌ريزي استانداري يزد بود كه وي نيز اين شايعات را قويا تكذيب كرد.

گفتني است ويژه‌نامه اين روزنامه محلي علاوه بر دامن زدن به شايعاتي از قبيل آنچه در بالا بدان پرداخته شد بر خلاف نص صريح تبصره ماده 23 قانون مطبوعات ويژه‌نامه‌هايي را منتشر مي‌كند كه در آن به صورت غير قانوني و براي محلي جلوه دادن اين ويژه‌نامه‌ها از پسوند نام «يزد» در كنار نام روزنامه‌ خود استفاده مي‌شود. اين اقدام موجب رنجش خاطر مطبوعات محل استان يزد به ويژه نشرياتي كه پسوند «يزد» را به عنوان نام رسمي و ثبت شده در نشريه خود دارند شده است.

در اين مورد نيز در صورت عدم توجه مسوولان محترم مربوطه در شماره آينده مطلبي درج خواهيم كرد. هر چند اميدواريم مسوولان محترم ارشاد يزد كه كوچكترين تخلفات برخي نشريات را زير ذره‌بين داشته و بلافاصله تذكر مي‌دهند و حتي در مورد خبرهاي نادرست بشارت‌نو نيز نظر مي‌دهند! هر چه سريعتر در اين مورد نيز وارد عمل شوند و پيش از آنكه بيشتر از اين حيثيت و نيز اندك مجاري تنفسي مطبوعات محلي خدشه‌‌دار شود در اين زمينه نيز اقدام عملي و شايسته داشته باشند و از وارد شدن ضربه‌هايي اينچنيني به مطبوعات محلي جلوگيري كنند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا